Kontakt ul. Władysława Bojarskiego 3, 87-100 Toruń
tel.: +48 56 611 41 10
e-mail: wpia@umk.pl

Władze Wydziału Prawa i Administracji UMK w Toruniu

 


Dziekan Wydziału
Prof. dr hab. Maciej Serowaniec

Pokój nr 12
e-mail: dziekan.wpia@umk.pl

Dni i godziny przyjęć:

Dyżury w semestrze zimowym roku akademickiego 2025/2026:

wtorki w godz. 8.00 – 9.00 

Uwaga! W dniu 4 listopada 2025 r. dyżur odwołany.

 

Podczas dyżuru Dziekan nie rozpatruje spraw studenckich.

W sprawach studenckich wymagających wydania decyzji na podstawie przepisów Regulaminu studiów wnioski proszę kierować na adres:
dziekanat.wpia@umk.pl


Prodziekan ds. Nauki
Dr hab. Aleksandra Kustra-Rogatka, prof. UMK

Pokój nr 17; tel. 56 6114001, e-mail: a_kustra@umk.pl

Dni i godziny przyjęć w semestrze zimowym 2025/2026 

wtorki w godz. 10.00-11.00 (po wcześniejszym umówieniu)

Zakres obowiązków:

  1. Koordynowanie działań związanych z ewaluacją działalności naukowej.
  2. Podejmowanie działań w zakresie opracowania i wdrażania strategii rozwoju naukowego Wydziału.
  3. Koordynowanie współpracy i działalności jednostek organizacyjnych Wydziału w zakresie działalności naukowej.
  4. Koordynowanie i wspieranie współpracy naukowej Wydziału z innymi krajowymi i międzynarodowymi jednostkami naukowymi.
  5. Koordynowanie działań związanych z rozwojem kadry naukowej (staże, urlopy naukowe, itp.).
  6. Koordynowanie polityki wydawniczej Wydziału.
  7. Koordynowanie współpracy Wydziału z Interdyscyplinarną Szkołą Doktorską Nauk Społecznych – Academia Rerum Socialium.
  8. Wykonywanie innych obowiązków powierzonych przez Dziekana

Prodziekan ds. Studenckich
Dr hab. Piotr Rączka, prof. UMK

pokój nr 20
W sprawach studenckich wymagających wydania decyzji na podstawie przepisów Regulaminu studiów wnioski proszę kierować na adres:
dziekanat.wpia@umk.pl

Uprzejmie informujemy,  że dyżury dla studentów stacjonarnych i niestacjonarnych odbywają się we wskazanych dniach i godzinach zarówno w formie stacjonarnej, jak i w formie zdalnej na platformie Microsoft Teams: raczka@o365.umk.pl

Dni i godziny dyżurów w semestrze zimowym 2025/2026:
 poniedziałki od godz. 11.00

UWAGA! W dniu 27 października dyżur odbędzie się o godz. 14.30 w pokoju nr 247.

Dyżury dla studentów niestacjonarnych:
18 października 2025 r. godz. 12.30
15 listopada 2025 r. godz. 11.00
13 grudnia 2025 r. godz. 13.10
18 stycznia 2026 r. godz. 13.05

Dyżury przeznaczone są zarówno dla studentów stacjonarnych, jak i niestacjonarnych.

Zakres obowiązków:

  1. Organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie procesu dydaktycznego na Wydziale.
  2. Nadzorowanie dokumentowania przebiegu studiów studentów z wykorzystaniem systemu USOS.
  3. Nadzorowanie spraw socjalno-bytowymi studentów Wydziału.
  4. Nadzorowanie obowiązkowych praktyk i staży studentów Wydziału.
  5. Rozstrzyganie w sprawach indywidualnych studentów Wydziału, a w szczególności wydawanie rozstrzygnięć indywidualnych w zakresie określonym Regulaminem studiów.
  6. Współdziałanie z komisjami rekrutacyjnymi w zakresie naboru kandydatów na studia prowadzone na Wydziale.
  7. Wspomaganie i wspieranie działań związanych z oceną zajęć dydaktycznych i oceną jakości kształcenia.
  8. Współdziałanie z organizacjami studenckimi, w tym samorządem studenckim,
  9. Merytoryczny nadzór nad działalnością dziekanatów w sprawach dotyczących studentów, doktorantów i uczestników studiów podyplomowych.
  10. Koordynowanie spraw związanych z wnioskami o utworzenie nowych kierunków studiów, specjalności i specjalizacji.
  11. Koordynowanie spraw związanych z postępowaniami akredytacyjnymi.
  12. Wykonywanie innych obowiązków powierzonych przez Dziekana.

Prodziekan ds. Organizacji i Rozwoju
Dr Jagoda Jaskulska

Pokój nr 9
e-mail: jagoda_jaskulska@umk.pl

Dyżury w semestrze zimowym roku akademickiego 2025/2026:

wtorki w godz. 9.00 – 10.00 (po wcześniejszym umówieniu)

 

Zakres obowiązków:

  1. Koordynowanie bieżących spraw dotyczących prawidłowego funkcjonowania Wydziału.
  2. Inicjowanie i koordynowanie działań związanych z promocją Wydziału i popularyzacją nauki.
  3. Inicjowanie i koordynowanie działań związanych ze współpracą Wydziału ze szkołami oraz promocją oferty edukacyjnej (inicjowanie umów o współpracy i/lub patronacie)
  4. Informowanie studentów i pracowników Wydziału o aktualnych możliwościach korzystania z wyjazdów zagranicznych (staże, praktyki, szkoły letnie).
  5. Koordynowanie spraw związanych z programem Erasmus+.
  6. Koordynowanie spraw związanych z organizacją konferencji naukowych.
  7. Nadzorowanie i koordynowanie kontroli zarządczej w ramach Wydziału.
  8. Wdrażanie i koordynacja działań na rzecz integracji społeczności Wydziału.
  9. Wykonywanie innych obowiązków powierzonych przez Dziekana.

Prodziekan ds. Finansowych i Współpracy z Otoczeniem Społeczno-Gospodarczym
Prof. dr hab. Jacek Wantoch-Rekowski

Pokój nr 9
e-mail: rekowski@umk.pl

Dyżury w semestrze zimowym roku akademickiego 2025/2026:

czwartki w godz. 12.40 – 13.40 (po wcześniejszym umówieniu)

Zakres obowiązków:

  1. Inicjowanie i koordynowanie współpracy Wydziału z otoczeniem społeczno-gospodarczym (w tym koordynowanie współpracy w ramach Forum Pracodawców).
  2. Inicjowanie i koordynowanie współpracy Wydziału z samorządami zawodowymi, absolwentami Wydziału i ich organizacjami.
  3. Inicjowanie i realizacja umów, porozumień i programów dotyczących współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym.
  4. Przygotowywanie preliminarza, planów finansowych oraz rozliczeń wydziałowych.
  5. Bieżące kontrolowanie stanu finansowego i czuwanie nad płynnością finansową Wydziału.
  6. Monitorowanie zasadności wydatków jednostek organizacyjnych Wydziału.
  7. Przygotowywanie rekomendacji w zakresie niezbędnych inwestycji i bieżących zakupów dla Wydziału.
  8. Koordynowanie spraw związanych z systemami motywacyjnymi dla pracowników (nagrody, stypendia, dodatki, itp.).
  9. Nadzorowanie rozliczeń obciążeń dydaktycznych nauczycieli akademickich oraz rozliczeń zajęć dydaktycznych na podstawie umów cywilno-prawnych.
  10. Nadzorowanie działalności studenckich kół naukowych.
  11. Wykonywanie innych obowiązków powierzonych przez Dziekana.